پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

عدم توجه به مدیریت شهری و روستایی در برنامه هفتم توسعه | کارگروه ارائه پیشنهادات اصلاحی برنامه هفتم توسعه ایجاد می‌شود

  • کد خبر: ۱۶۶۴۷۱
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
عدم توجه به مدیریت شهری و روستایی در برنامه هفتم توسعه | کارگروه ارائه پیشنهادات اصلاحی برنامه هفتم توسعه ایجاد می‌شود
نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ضمن انتقاد از برنامه هفتم توسعه، از عدم توجه به مدیریت شهری و روستایی در این برنامه، گلایه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، در نشست نقد و بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه از منظر جایگاه مدیریت شهری، با بیان اینکه این برنامه، برنامه‌ای بسیار ضعیف بوده و نیازمند نقد و بررسی مجدد است، اظهارکرد: آنچه مسلم بوده این است که باید فصل جدیدی را ویژه حوزه شهری و روستایی در برنامه هفتم بگنجانیم و تقدیم مجلس شورای اسلامی و دولت کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه با یکسال تاخیر همراه شده، گفت: انتظار داشتیم که دغدغه‌های رئیس جمهور نسبت به این برنامه شنیده و لحاظ شود، ولی نشده است؛ رئیس جمهور به صراحت وعده مکاتبه با رئیس سازمان برنامه‌ریزی و وزیر کشور را در این خصوص داد و این وعده اجرایی شده، ولی خروجی شاهد نبوده‌ایم.

حاجی‌بگلو افزود: براساس قانون، لایحه پیش‌نویس برنامه هفتم توسعه به منظور بررسی کارشناسی باید در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار گیرد تا قبل از تصویب، مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد، ولی محقق نشده است.

نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به ۲۲ فصل و ۷ بخش پیش‌بینی شده در برنامه هفتم توسعه، تصریح کرد: این طرح نسبت به طرح‌های قبلی به مراتب، بدتر و ضعیف‌تر است و روند بهبودی را در این زمینه شاهد نیستیم.

حاجی‌بگلو با بیان اینکه سازمان برنامه‌ریزی کشور، بند‌ها و ماده‌هایی را آورده که مدیریت شهری و روستایی در آن نادیده گرفته شده است، گفت: این اتفاق در شرایطی رخ داده که رئیس جمهور و برخی از وزراء مجدانه پای کار ایفای نقش تسهیلگری دولت هستند.

وی افزود: براساس این برنامه، اختیارات مدیریت شهری در حال تضیعف شدن است؛ نویسندگان و برنامه‌ریزان یا از برنامه چیزی نمی‌دانند و یا از شرایط کشور آگاهی ندارند.

حاجی‌بگلو اظهارکرد: وقت و هزینه بسیاری برای تهیه برنامه هفتم توسعه صرف شده و به دنبال این هستیم که قوانین بالادستی را رعایت کنیم تا اتفاقات خوبی برای کشور رخ دهد.

وی با بیان اینکه در برنامه توسعه چهارم، چند کلانشهر به طور خاص مورد توجه قرار گرفته، گفت: در برنامه هفتم، هیچ اسمی از کلانشهر‌های کشور همچون تهران و مشهد آورده نشده؛ حتی کمیسیون ماده ۵ نیز قرار شده از تهران گرفته شود درشرایطی که ما به دنبال ایجاد دبیرخانه این کمیسیون در کلانشهر‌ها هستیم.

حاجی‌بگلو افزود: درآمد‌های شهرداری در این برنامه حذف شده و حتی در برخی زمینه‌ها باید هزینه هم بکند.

وی تصریح کرد: امیدواریم در برنامه هفتم توسعه بتوانیم فصل جدیدی ویژه مدیریت شهری و روستایی را بگنجانیم و آن را تقدیم مجلس و دولت کنیم.

نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پایان گفت: ذیل معاونت برنامه‌ریزی شهرداری، کارگروهی را به منظور ارائه و بررسی و جمع‌بندی پیشنهادات با هدف اصلاح لایحه برنامه هفتم توسعه و ارائه آن به نهاد‌های بالادست اعم از شورای عالی استان‌ها، مجلس شورای اسلامی و دولت تشکیل دهیم و اتفاقات مبارکی را رقم بزنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->